Om | Formitable

Om Formitable

Uppdrag

Formitables uppdrag är att koppla samman restauranger med den nya tidens gäster. Dessa gäster är mer välinformerade och blir mer medvetna allt eftersom onlinemarknaden växer. Därför sätter Formitable gästen i centrum och skapar produkter som gör att krögaren kan sticka ut bland konkurrenterna.

Navet i Formitable är ett automatiserat planeringsverktyg som gästerna kan använda dygnet runt för att boka bord i realtid. Restaurangbesökares förväntningar ökar ständigt, och för att uppfylla dem optimerar Formitable restaurangens egna marknadsföringskanaler: webbplatsen, nyhetsbrevet och sociala medier. De egna kanalerna används för att upprätthålla en förbindelse mellan gästen och restaurangen. Formitable erbjuder också ett integrerat marknadsföringsnätverk med utvalda partner som Airbnb, vilket kan locka nya besökare. Denna marknadsföring via externa partner kräver inget arbete från krögarnas sida, eftersom Formitable sköter den tekniska kopplingen, faktureringen och resultatmätningen i en avancerad e-handelsmiljö.

Formitable används av restauranger som Ron Gastrobar, De Pizzabakkers och Vuurtoreneiland.

Företagets grundande

Grundarna av Formitable är inga gröngölingar i restaurangvärlden. Raymond Wilders (34), Cyril Mestrom (36) och Milan van de Goor (27) är aktiva sedan 2010 inom konstellationen teknologi och restauranger. I slutet av 2016 sålde de företaget Pocketmenu för att fokusera helt på den nya utmanaren Formitable. De har infört ett nytt bokningssystem som skiljer sig från andra genom att erbjuda biljetter med förskottsbetalning. Med biljetter kan krögarna organisera egna arrangemang och initiativ, erbjuda gruppevenemang och undvika att gästerna uteblir.

Bland annat tidningarna De Telegraaf, NRC och Het Financieele Dagblad har rapporterat om Formitables nya koncept med biljetter och förskottsbetalning.

Horecava Innovation Award 2018

År 2018 tilldelades Formitable priset Horecava Innovation Award i kategorin Digital, apps & social media. Juryns motivering löd bland annat: ”Juryn är imponerad av den här smidiga programvaran. Att använda bokningsavgift eller förskottsbelopp är en bra lösning för restaurangerna för att minska antalet no-shows. Det är också ett smart verktyg för kapacitetsstyrning och marknadsföring, som kan användas för att öka intäkterna under lugnare stunder på dagen.

Klart för start?

Vi välkomnar alla sorters restauranger – från kvarterskrogar till restauranger som belönats med Michelinstjärnor, samt internationella restauranggrupper.

Prova Formitable

Formitable är gratis att prova, lätt att installera och fungerar med en rad olika kassasystem, serviceverktyg och marknadsföringspartner.

check_circle Prova gratis
accessibility_new Utan bindningstid